Escape Room
Klassetrin
5.-6. kl.
Fag
Kristendomskundskab og historie
Lektioner
8+ kirkebesøg
Kompetenceområder
- Kristendom
- Bibelske fortællinger
Projektet indeholder
- Lærervejledning
- Hjemmeside med elevopgaver - virtuelt escaperoom
- Kirkebesøg
Escape Room
- På sporet af den kristne kulturarv
Kristendommen har præget Danmark i mere end 1000 år. Det har sat sine spor - synlige og mindre synlige. Men hvad har kristendommen egentlig betydet for dansk kultur og samfund i en historisk og i en nutidig kontekst?
Eleverne kender nok en del af de synlige spor såsom kirker, Jellingstenen, Jesus på indersiden af det danske pas og juleafslutning i kirken. Mange af de mindre synlige spor kender eleverne også til fra deres hverdag, men de tænker nok ikke
umiddelbart over forbindelsen til kristendommen.
I dette projekt undersøges spor fra den kristen kulturarv med udgangspunkt i temaerne: Omsorg, Skole, og Musik
Projektet indledes med ”Escape room” i kirken.
Gåder, koder, hængelåse og skjulte meddelelser skal findes og løses. Efter kirkebesøget arbejdes der på en hjemmeside i 3 virtuelle rum med opgaver og fakta om spor fra kristendommen.