Symboler
1. - 3.. klasse
Symboler er alle vegne, men hvad betyder de? og hvor stammer de fra.
Spil eleverne til viden om alverdens symboler
Et vigtigt møde
1. - 3. klasse
Møder i biblen og møder i den nære verden. Hvem har du mødt?
Matematik i den lokale kirke
1. - 3. klasse
Matematik i kirkerummet. Hvor mange numser kan der være på en kirkebænk? Hvor mange skal man være for at nå hele vejen rundt om kirken?
Hønsefjer og hul i hovedet
0.-3. klasse
Et teaterstykke i den lokale kirke med udgangspunkt i de to historier: "Det er ganske vist og "Den barmhjertige samaritaner". Afsluttet med et lille opgaveløb på 3 poster, så forløbet er afsluttet, når eleverne er hjemme på skolen igen.
Ved Arken klokken otte
0.-3. klasse
3 pingviner, 2 billetter, 1 kuffert!
Ved du, hvem Gud er?
Det gør pingvinerne ikke. For godt nok har de hørt om ham, men de har ikke set ham. En fortælling om 3 små pingviner og en syndflod, der lægger op til diskussion af store spørgsmål.
En verden af broer
0.- 3. klasse
Verden er fyldt med broer. Undervisningsprojektet lægger op til et samarbejde mellem faget kristendomskundskab og fagene natur og teknik, dansk og idræt.
Hvad er klokken?
1.- 3. klasse
At kunne klokken er vigtigt i mere end én forstand.
Dette undervisningsoplæg lægger vægten på fortælling og sang, leg og eksperimenteren som indfaldsvinkler til det faglige stof.